sâmbătă, 5 aprilie 2008

Ce facea (face) militianul dupa tejghea?



O intrebare buna... Poate primesc si un raspuns.

Concret. Vineri seara, toate bune si frumoase. Tocmai spalasem masina impreuna cu tatal meu (pasiunea lui... masinile curate) am facut un dush si dau sa ies in oras. Ma urc in masina, ies din curte si.... vad o fisura in parbriz. Mi se taie respiratia instantaneu (masina era cumparata de trei saptamani, noua....). Opresc brusc, cobor si "pipai" locul.... Initial am crezut ca era vreo urma ramasa de la spalat... Dar ... Ghinion de nesansa. Chiar era fisurat.

Trebuia sa ma vad cu un amic in oras. Ne intalnim la ora stabilita. Dar eu tot cu gandul la parbriz. A doua zi veneam la Bucuresti asa ca trebuia sa rezolv cu atorizatia de reparatie... Evident merg la politie. Acolo inca vreo 4 persoane cu diverse accidente....

Doi politisti care, dupa varsta nu cred eu ca fusesera militieni. Era tura de noapte care facea constatarile. Am completat actele de rigoare si apoi nervi de otel.... Pt cele 4 constatari din fatza mea am stat exact de la ora 19,15 pana la 21.20.... DAr oricum am avut noroc. La ora 21,30 era pauza de masa...

Avea omul ala o lentoare in el groaznica. Dupa ce ca te punea pe tine sa completezi o carutza de hartii (de fapt una, dar cu multe detalii) nu stiu ce tot incepea sa scrie. Si scria, si scria, si scria.... si nu mai termina odata. Nu am indraznit sa il intreb desi plesneam de curiozitate. Oricum mi-am acut cruce cand m-am vazut cu hartia in mana... CA daca intrau in pauza de masa ala eram.

Dar ce am remarcat in astea 2 ore.... Un romanas de-al nostru italienizat si plin de fitze, venit in vacantza in Romania, il prostise pe un alt roman de al nostru, care locuia in New York. Omu' il busise pe italian din spate cu o masina inchirirata.... Si se intelesese sa ... ii plateasca. DEgeaba se chinuia politistul sa il convinga pe vinovat ca are asigurare si ca "italianu" isi repara masina pe asigurarea aia... Nici o sansa. Omul era decis sa ia teapa de rigoare asa ca....

Intre timp ma uitam pe pereti. Acolo cateva abtibilduri cu reclame la spalatorii auto. De fapt era o spalatoarie (probabil ca daduserea spaga mai groasa pt exclusivitate) si 3 firme de tractari auto. Am avut un impuls sa intreb daca pot sa imi pun si eu un afis cu coaforul meu (nu am un coafor, dar ar fi fost o intrebare potrivita cu locul si cei care il populau....). Evident ca mi s-a oprit intrebarea in gat. Aveam totusi nevoie de minunata hartie.

Urmatorul caz. Un autobuz care a acrosat o alta masina. Cei doi foarte relaxati. Povestesc. Zice victima... ai vazut ce scrie mai pe masina mea. Soferul autobuzului zice nu. Astalalat ii raspunde ... maine vin la voi la .... sa va montez sistemul IT. Rad amandoi. Ajung la ghiseu. Aceeasi intrebare a politistului: ce s-a intamplat. Vine raspunsul: pai eu voram dreapta si dl cu autobuzul m-a agatzat. Unde a avut loc? Raspuns Caltun colt cu Milea.... Nu mai stau de 10 ani in orasul respectiv, dar stiu totusi ca cele doua strazi nu se intersecteaza. Politistul nu a remarcat. SCria linistit, cu aceeasi viteza de un cuvant pe minut. Evident ca iar mi-a stat comentariul in gat.

Ma mai uit in jur. Vad doua afise cu programul. Unul cu ture: 7-14, 14-15 pauza de pranz, 15-21,30 dupa 21,30 constatarile se fac de catre agentii de politie. Al doilea 7-14, 14-15 pauza de pranz, 15-21,30 21,30-22,30 pauza, 22.30-07... Doar ca asta de dupa 21,30 era adaugata cu pixul. Cum era deja ora 21 am cam inhghetzat. Ma uitam cu disperare ca mai aveam 2 persoane in fatza....

Urmatorii o tipa care nu cedase trecerea si-l plesnise pe unul... CAnd aud zic sec: ii ia permisul. Politistul parca mi-a citit gandul... O rezolva repede si de bani si de permis si urmatorul caz. O tipa care lovise un caine. Mai devreme cand colegul scribului ne-a chemat afara sa ne pozeze masinile am vazut loganul. Bara si radiatorul cred facute praf... Ziceai ca a lovit un urs...

Imi vine si mie randul si rezolv problema in 5 minute...

Chiar daca eram la tejghea de la cei 160 cm ai mei tot nu am reusit sa vad ce facea militianul....

Earlyer that day

Asta a fost a doua mea vizita, de fapt, la politie. Mai devreme venisem cu alta problema... Mergand eu pe un drum forestier am facut balans si am lovit scutul care s-a desprins. Dupa ce l-am recuperat cu greu (nimerisem chiar langa o cabana langa care erau vreo 15 caini care venisera buluc pe masina mea...) ma duc la service sa mi-l prinda crestinii aia.

Vin se uita se intorc, se invartesc si zice tr sa punem unul nou. Ok cat costa. Pleaca cu scutul.... REvine dupa 15 minute... Zice 10 milioane. Sa fac infarct. Cum naiba??? ERa un plastic nenorocit... Si zic ei oricum nu putem sa il punem fara autorizatie de reparatie. HA???? Nu pricep... Pai de unde sa stim ca nu ati lovit un om.

Ii las in plata lor si plec la politie. Ajung acolo. Atunci nu era nimeni. Ma intreaba politistul ce vreau. Ii zic: am un scut motor cazut si am nevoie de constatare. Ala se uita la mine de parca l-as fi injurat... Si zice. Domnisoara glumiti? Io nu ma bag sub masina... Mergeti dvs la service, va fac ei constatarea, scriu pe o hartie si veniti cu ea la mine si o copiem....

Am renuntat. Cand am revenit la Buc le-am dat baietilor de la service 20 de lei si mi-au prins scutul vechi la loc. ERa perfect reutilizabil, doar putin zgariat. Si apropo era 129 de euro cu tot cu TVA....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu