joi, 3 ianuarie 2008

Despre barbati, barbatie si prima ninsoare din Bucuresti

In aceasta dimineata am avut parte de un exemplu de barbatie demn de "admirat". Ma trezesc pe la 7 sa merg la munca. Cobor. La iesirea din scara sotul femeii de serviciu dadea de zor zapada la o parte. Il salut si imi zice "sper ca nu aveti de gand sa iesiti cu masina". Eu viteaza ii zic "ba da". Cobor treptele dezapezite si intru direct in zapada de jumate de metru... In parcare inca 2 tipi - un logan si un matiz - isi curatau masinile. O curat si eu pe a mea. In jur sapada depasea masca din fatza. Dau in spate... merge. Reusesc chiar sa o intorc, desi zapada era de jumatate de metru.

Intru pe aleea care iese dintre blocuri in bulevard. Cand... Ma blochez. De parca zapada nu era indeajuns de mare un vecin binevoitor si-a maturat zpada de pe masina exact in drum, sporind grosimea stratului deja destul de mare... Incerc vreo 10 minute sa ies si nimik. In spate loganul si matizul, carora le facusem partie, stateau cuminti asteptand sa vada ce se intampla. Cobor, dau zapada de sub roti. Nimic. Cauciucurile mele de iarna de 520 de euro pareau sa nu faca fata nametilor.

Dupa vreo 5 minute apare un alt vecin cu un Passat. Vede ca m-am impotmolit, se ofera sa ma impinga. Tot nimic. face cateva drumuri pe aleea care nu are mai mult de 30 de metri ca sa mai batatoreasca zapada. Degeaba.

In continuare loganul astepta linistit. La fel si matizul. O batranica la balcon "vai mama nu ai caciula si te uda toata. Iti arunc o caciula". Ii multumesc si ii spun ca nu e nevoie.

Imi iau inima in dinti si il rog pe tipul cu Volkswagenul sa ma ajute sa pun lanturile. Omul amabil zice ok dar nu am mai pus niciodata. Ii explic cum, aveam si schema si in 5 minute rezolvam problema. Ii multumesc. El zice oricine ar fi facut la fel. Nu am putut sa ma abtin si sa ii spun, exact, ca si domnul care asteapta cu loganul in spate...

Plec, evident cu mare greutate si cu masina mai mult patinand. Ajung in bulvard. Stupoare. Blocat. Zapada la fel de mare. Doar ca era mai batatorita. Masini oprite peste tot. Puneau lanturile. Ies dintre blocuri, cu loganul fericit dupa mine. Merg 10 metri si... nu se mai putea ianinta ca din cele 2 benzi plus masinile parcate era batatorita doar 1. Tipul din fatza mea realizeaza ca oricum nu poate inainta. Da in sapte. Intr-un final reusim sa deblocam drumul si sa mergem cu totii intr-o directie. Iesim in Bulevardul Basarabia. Plin de tramvaie blocate pana la Piata Muncii. Pe carosabil aceeasi zapada de jumatate de metru. Mergem cu maxim 25 la ora, in coloana. Virez pe Stefan cel Mare unde erau urme ca trecuse o masina de deszapezire. Dar, la fel, o singura banda practicabila. Pana la Victoriei vad o singura masina de deszapezire, pe sensul spre Lizeanu!. Evident ca nu mai avea rost sa ma enervez. Ajung la munca. Asa cum ma asteptam parcarea plina de zapada. Ma risc si intru, ca aveam lanturi. Intru dar nici macar lanturile nu reusesc sa biruiasca zapada care depasea jumatate de metru. Las masina asa.

Acum stau la birou, ma uit cu disperare cum ninge. Pantalonii care erau uzi pana la genunchi, se usuca pe calorifer. Noroc ca e cald. Am doua dorinte. Sa se inzapezeasca loganu de dimineata si sa nu il mai scoata de acolo pana la primavara si a doua sa se inzapezeasca Videanu si toti idiotii care afirma ca nu pot scoate pe strada utilajele de deszapezire sa nu blocheze traficul. Care trafic bre???? Ca e oricum paralizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu