marți, 12 aprilie 2011

"Trimite mai departe sau...." - prostie sau frică?


Tocmai mă gândeam să sciu astăzi ceva şi nu prea aveam ce. Dar un e-mail primit de la o prietenă mi-a servit la ţanc subiectul mai mult decât potrivit.
Cred că fiecare dintre voi aţi primit cel puţin o dată un e-mail care se încheie cu fraze de genul: trimite în următoarele x minute la z persoane şi vei primi... dacă nu îţi cade cerul în cap şi mori instantaneu.
Uite exemplul concret: "Dumnezeu, Tatăl nostru, plimbandu-se prin casa mea imi va lua toate grijile şi va vindeca toate bolile mele si ale familiei mele în Numele lui Iisus, Amin. Această rugăciune este atât de puternica. Trimite-o la 12 persoane inclusiv eu. O binecuvântare vine la tine sub forma unui nou loc de muncă, o casă, căsătorie sau financiar. Nu desconsidera si nu pune întrebări. Acesta este un test. Dumnezeu este pe primul loc in viata ta? Dacă da, opreste-te putin din ceea ce faci si trimite-l la 12 persoane acum. Uita-te la ceea ce El face!
Aceasta este rugăciunea mea pentru ca tu si toata familia ta sa fiti feriti de boli şi griji."
Citesc toate aceste mesaje şi mă întreb cum ar putea cineva crede că Dumnezeu lucrează în felul acesta??? E de ajuns sa citeşti Biblia şi totul se năruie.
1. Poţi petrece toată viaţa, 24/7 citind şi răscitind, recitând sau cântând tot felul de rugăciuni care "sună bine". Spre deosebire de oameni, pe Dumnezeu nu îl "gâdilă" să audă ce buni recitatori suntem. Rugăciunea acceptată de Dumnezeu este cea care izvorăşte dintr-o inimă curată, care este făcută cu sinceritate şi din toată inima. 
2. Dacă vrei ca într-adevăr rugăciunea ta să se ridice mai sus de tavan, cere călăuzirea Duhului Sfânt în rugăciune. Nu te smiorcăi în faţa lui Dumnezeu ci lasă Duhul Sfânt să te călăuzească într-o rugăciune plăcută în faţa lui Dumnezeu.
3. Rugăciunea eficientă nu trebuie să dureze jumate de oră. Uneori un "Doamne, ai milă de mine, păcătosul" face mai mult decât jumate de oră de îndrugat verzi şi uscate.
4. Şi rugăciunea trebuie făcută în numele lui Isus. "Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa şi nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine", a spus Isus Hristos.
5. Întotdeauna adresaţi rugăciunile voastre lui Dumnezeu şi nu sfinţilor. Sfinţii au fost şi ei oameni, supuşi greşelii. În plus Biblia ne spune că în faţa lui Isus "se va pleca orice genunchi". Când sutaşul Corneliu s-a aruncat la picioarele lui Petru şi i s-a închinat Petru i-a spus: "Scoală-te şi eu sunt om ca şi tine!". În Apocalipsa, Ioan s-a aruncat la picioarele îngerului să se închine iar acesta i-a spus: "Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună slujitor cu tine şi cu fraţii tăi cari păstrează mărturia lui Isus. Lui Dumnezeu închină-te!" (nu sunt singurele exemple)
Acestea au fost doar aşa câteva lucruri spuse aşa la "prima-mână" despre rugăciune, fără să intru în amănunte şi detalii mai profunde.
Cum, dar, ar putea crede cineva că simpla trimitere a unui mesaj la x persoane îi poate aduce binecuvântarea lui Dumnezeu??? Iar chestia cu "pedeapsa" sau "blestemul" care va cădea asupra ta dacă nu faci lucrul respectiv este de-a dreptul hilară!!! Din cel puţin două motive: Primul pentru că Dumnezeu înseamnă dragoste iar al doilea pentru că dumnezeu ne pedepseşte pentru păcatele noastre nu pentru e-mail-urile pe care nu le trimitem, fie şi ele pline de rugăciuni şi vorbe de duh!
Mă rog ca Dumnezeu să vă lumineze şi să vă rupeţi de tradiţii şi ritualuri religioase inutile, introduse de oameni şi apărate cu fervoare de aceştia (nu comentez motivele ca sa nu dau naştre le dispute...). Priviţi spre Dumnezeu, călcaţi pe urmele lui Isus, iertaţi dacă vreţi să vi se ierte şi căutaţi-l pe Dumnezeu cu inima voastră iar rugăciunea pe care o înălţaţi spre El faceţi-o din inimă.Atunci cu siguranţă va fi ascultată! Şi încă un lucru, când vă rugaţi învăţaţi să nu "cerşiţi" tot timpul câte ceva! Biblia ne spune că Dumnezeu ştie ce avem nevoie înainte să ne deschidem gura! Învăţaţi să-i şi mulţumiţi lui Dumenzeu, să-i aduceţi laude, să-i daţi slavă aşa cum se cuvine unui Împărat. Pentru că El nu este orice Împărat! Este Împăratul împăraţilor, Regele regilor, Creatorul nostru. Să-L cinstim cum se cuvine!
Iar când primiţi astfel de mesaje nu le daţi mai departe din frică sau pe considerentul "nu cred că mi s-ar întâmpla ceva rău, dar totuşi mai bine trimit decât să...". Dacă într-adevăr conţin ceva bun, interesant, poate merită să împărtăşim şi altora. Mă întreb (nu mă pricep, dar zic şi eu aşa) nu este oare asta o metodă eficientă de spam de pe urma căruia se câştigă bani?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu