vineri, 2 decembrie 2011

Sibiu: semafor neinspirat la intersecţia Milea - Semaforului

Ca şofer/pieton/ cetăţean mă confrunt zilnic cu tot felul de situaţii. Aşa încât m-am gândit să inaugurez această rubrică cu de toate pentru toţi, respectiv cu istorisiri din viaţa de zi cu zi.
Voi începe cu o situaţie care nu mai este de foarte mare actualitate, dar problema pe care o ridică rămâne.
În urmă cu câteva luni autorităţile au decis schimbarea semaforizării la intrarea în Sibiu, respectiv la intersecţia Bulevardului Vasile Milea cu strada Semaforului. Cred că toţi sibienii, şoferi sau nu, s-au bucurat enorm atunci când, într-un final, s-a inaugurat şoseaua de centură iar traficul greu a fost scos din oraş. La scurtă vreme autorităţile au luat o măsură pe care, personal, o consider cum nu se poate mai proastă: modificarea semaforizării la intrarea în oraş, respectiv crearea unui benzi speciale pentru viraj stânga şi scoaterea semnului verde intermitent pentru viraj dreapta.


De ce spun o decizie neinspirată? Pentru că ţin minte că nici atunci când tirurile încă tranzitau oraşul nu se crea la semafor aglomeraţia pe care acum o întâlneşti aproape permanent. Şi o spun în cunoştinţă de cauză. Locuiesc în Şelimbăr şi zilnic fac drumul Şelimbăr - Sibiu de cel puţin 3 ori. De fiecare dată iau coada de mers înainte sau viraj dreapta cel puţin din dreptul restaurantului El Gringo. Este aglomeraţie aproape la orice oră. Repet, înainte când era puhoi de tiruri, nu se crea atâta aglomeraţie pentru că sunt foarte multe maşini care virează dreapta iar semnul de verde intermitent era mană cerească.
Acum în schimb 90% dintre maşinile care doresc să vireze dreapta folosesc ca "bretea" atunci când semaforul este roşu benzinăria Aral. Mă întreb cât vor mai rezista psihic cei de la benzinărie, căci mă gândesc că nu le este indiferent nici lor.
În plus, nu de puţine ori banda din dreapta este goală iar maşinile stau la o coadă interminabilă doar pe banda din mijloc.
Nu ştiu în ce măsură veţi fi de acord cu mine şi chiar mi-ar plăcea să comentaţi şi voi această decizie, indiferent dacă sunteţi sau nu de acord cu mine. În funcţie de comentarii aş dori să fac o sesizare şi către autorităţi, poate regle mentează această situaţie în vreun fel.
Ce este de apreciat este răbdarea şoferilor care, spre deosebire de cei din alte judeţe (eu vin din Bucureşti), stau cuminţi la coadă şi nu încearcă să forţeze intersecţia de pe banda de stânga (de multe ori goală). Singura dată când am avut o experienţă neplăcută a fost când o maşină cu număr de Bucureşti s-a instalat bine mersi pe banda de viraj stanga. Eu eram în spate apoi urmau şi alte maşini care virau tot stânga. Dar şoferul respectiv mergea înainte aşa încât nu a schiţat nici un gest atunci când noi am avut verde. Nu l-au convins nici claxoanele să elibereze banda şi a alteptat liniştit, continuându-şi neperturbat discuţia la telefonul mobil, până în momentul în care s-a fcut verde pentru direcţia de mers înainte. Iar noi, restul, am mai aşteptat o tură (de 90 de secunde...) pentru a ne putea continua drumul.
Aşadar dacă aveţi ceva de spus despre acest semafor vă invit să o faceţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu